úterý 22. října 2013

...fofr jablečný

Znovu jablečný. Strašně jednoduchý. Rychlý. Šťavnatý. Po másle vonící.
A hlavně hodně dobrý! 

180 g hladké mouky
130 g cukru krupice
180 g rozpuštěného másla (nebo olej, ale máslo je máslo:)
3 vejce
1 lžička skořice
1 prášek do pečiva
5-6 nahrubo nastrouhaných jablek (já je teda ani neloupu)
rozinky namočené v rumu
nalámané vlašské ořechy
                                     
 Cukr prošleháme s celými vejci a rozpuštěným vlažným máslem. 
Přidáme mouku s práškem do pečiva a skořici. Důkladně promícháme a vznikne lité těsto. 
Jablka nastrouháme na hrubém struhadle, zamícháme do těsta a vlijeme do vymazané formy na pečení.  Troubu rozehřejeme na 175 °C a vložíme formu s těstem. Pečeme asi 40 minut, dozlatova. 

Může se péct samozřejmě i v malém pekáčku. Ale mě baví péct tyhle obyčejné koláče v dortové formě,
 a pak je vyšvihnout do stojánku na dort.
Recept je odtud. 

8 komentářů:

  1. Jo, tak tenhle zas vyzkouším já:)) Díky!

    OdpovědětVymazat
  2. vyskúšam cez víkend, veľká vďaka za tip, veď práve teraz je čas jabĺk:)

    OdpovědětVymazat
  3. ten stojánek je úžasnýýýýýýý
    ...a Ty taky!

    OdpovědětVymazat
  4. Jé takový podobný také peču, recept od babičky :-)
    Já nedávám ořechy, ani rozinky, ale za to navrch čokoládu a kokos .
    Díky za připomenutí, musím brzy upéct !

    OdpovědětVymazat
  5. Děkuji za inspiraci. Fofra jsem upekla sice bez ořechů a rozinek, ale i tak byl výborný.

    OdpovědětVymazat
  6. Děkuji... nejen za recept, ale i za inspiraci, musím si koupit stojánek na dort :-)

    OdpovědětVymazat
  7. Diky za recept! Hned jsem pekla a je vyborny!
    Anicka

    OdpovědětVymazat
  8. Díky za recept, zítra jdu na něj. Co jsme sklidily jablečnou úrodu zkouším dávát jabka do všeho. Na tom stojánku jim to v koláči opravdu "sekne". Krásné dny!

    OdpovědětVymazat